Effie Award:
Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie!
“De campagne klopt aan alle kanten: sterke strategie, de creatie matcht goed met de doelstelling, de mediamix is slim gekozen en de resultaten zijn, op tweederde van de looptijd, al geweldig: 5.655 aanmeldingen gemiddeld per maand (dat was 1.100).”
Door Triple-Double Sportmarketing werd ons gevraagd om een mediastrategie te maken voor de “Burgerhulpverlener campagne” van de Hartstichting. Het doel van deze campagne was om zoveel mogelijk burgerhulpverleners te bereiken en deze te overtuigen van het feit dat zij zich moeten aanmelden bij het oproepsysteem. In geval van een hartaanval stuurt dit systeem aan de dichtstbijzijnde Burgerhulpverlener een bericht met de locatie en het verzoek om direct hulp te gaan verlenen. Hierdoor is er sneller hulp ter plaatse en worden er levens gered.
Vanaf de eerste briefing heeft One4media samen met Triple Double op kunnen trekken om een succesvolle mediastrategie te maken. Voor deze crossmediale campagne zijn er televisiecommercials uitgezonden op de zenders van STER, ORN, BrandDeli, SBS en Triade. Parallel daaraan een online campagne bestaande uit Facebook Ads, SEA, Prospecting en Retargeting. Daarbij is gebruik gemaakt van Adsync waarmee de online media-inzet gesynchroniseerd werd met de televisiecommercials.
Meer lezen?
http://www.effie.nl/case/burgerhulpverleners-campagne?view=websitehttp://www.tripledouble.nl/nieuws/426-hartstichting-en-triple-double-winnen-zilveren-effie-2016-voor-meest-effectieve-campagne.html