Sales in je mediastrategie opent de deuren voor nieuwe klanten
Waarom is het belangrijk om salesprincipes in een mediacampagne te integreren?
Laten we het eens omdraaien…hoe goed zou je mediastrategie werken zónder sales?
Wij laten klanten nooit voor een gesloten deur staan…
Om wat voor business case het ook gaat…er moet altijd iets verkocht worden.
Of het nu een merk, idee, product, imago of perceptie is.
De kennis die we hebben opgedaan tijdens sales en media trainingen van o.a. Mercuri International en Walthuis Training combineren we met media en marketing. Deze verkoopprincipes helpen consumenten om jouw merk, dienst of product ook daadwerkelijk te kopen.
Van marketing en strategie naar sales, dat is logisch.
Marketing brengt de prospects tot aan de voordeur en legt de basis voor sales. Sales zorgt ervoor dat de deur open gedaan wordt, je (potentiële) klanten zich thuisvoelen en razendsnel geholpen worden. Sales helpt dus je klanten met zoveel mogelijk kopen en voegt waarde aan je bedrijf toe.
Vanuit deze toegevoegde waarde zullen je klanten in ambassadeurs veranderen en is de cirkel rond.
Zorg daarom voor integratie van het “See-Think-Do-Care principe” in je campagne.
Zullen we benchmarken of jouw sales aanpak nog steeds “deuren opent”?